اخباراخبار کوتاه

رابطه عشق و نفرت ایران و کریپتو فصل جدیدی دارد.

دپارتمان امور اجتماعی وزارت کشور ایران نامه ای به انجمن بلاک چین فن آوران فرستاد و به آن دستور داد تمام فعالیت های خود را به دلیل گزارش تخلف متوقف کند. این آخرین خبر از پیشروی کریپتو در طی یک سری فراز و نشیب های طولانی که گریبانگیر بازار کریپتو ایران شده، است.

در اوایل سال 2019 با وضع قانون گذاری های کریپتو ایران در های خود را به کریپتو باز کرد. ایران ابتدا خواستار ثبت ماینر ها و پرداخت هزینه برق که دولت برای ماینر ها مشخص می کند بود اما تا تابستان سال 2020 ، ایران با ماینر های بیت کوین خود صلاح آمد و تعرفه برق عملیات ماینینگ را 47٪ کاهش داد.

تحقیقاتی نشان دهنده این بود که ایران از کریپتو برای دور زدن تحریم هایی که در دوران ریاست جمهوری ترامپ شدید تر از همیشه شده بودند ، استفاده می کند.

اما ظولی نداد که ایران تبدیل به بهشتی برای ماینرها بخصوص مزرعه های بزرگ ماینینگ چینی شد به دنبال این موضوع ایران ممنوعیت ماینینگ کریپتو اعلام کرد و مقصر ان را مصرف زیاد انرژی توسط ماینر ها اعلام کرد.

هر چند با جمع شدن ماینر ها ، قطعی های سراسری برق ادامه پیدا کرد که ممکن است نشان دهنده کمبود انرژی بخاطره ماینر ها نباشد بلکه نشان دهنده وضع قوانین سخت تر در زمینه کریپتو کشور ایران باشد.

از طريق
کریپتو دیلی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا